Filozofska in teološka misel na Slovenskem
Vrsta predmeta
Študijski program in stopnja
Jezik poučevanja
slovenščina
Predavanja | Seminar | Vaje | Druge oblike študija | Samostojno delo | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
50 | 30 | 95 | 7 |
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:
Prisotnost in sodelovanje na predavanjih in vajah.
Vsebina
Predmet zajema naslednje temeljne vsebine:
– pomen filozofske in teološke misli ter njuna vloga v sistemu vednosti in razvoju idej
– zamejitev in opredelitev področja filozofske in teološke misli na Slovenskem (za razliko od in ob robu »slovenske filozofije« in »slovenske teologije«)
– idejna oz. duhovna zgodovina ter njena metodologija
– zgodovina razvoja filozofske in teološke misli na Slovenskem (ključni avtorji ter njihova besedila, temeljne prelomnice) od začetkov do konca 20. stoletja
– družbeni in kulturni vpliv filozofke in teološke misli na Slovenskem
– vpliv drugih šol ter idejnih tokov na mislece filozofske in teološke misli na Slovenskem
– širši vpliv filozofske in teološke misli na Slovenskem
– evropski pomen filozofske in teološke misli na Slovenskem
– perspektive razvoja filozofske in teološke misli na Slovenskem
Cilji in kompetence:
Cilj predmeta je študenta seznaniti s poglavitnimi tokovi in razvojem filozofske in teološke misli na Slovenskem ter izpostaviti njun pomen za širše slovnske študije. Študent bo pridobil kompetence širšega razumevanja zgodovine idej ter bo znal posamezne prelomnice v njej povezati z družbenimi sprembami. Znal bo tudi umestiti to misel v širše evropske tokove ter jo v teh okvirih tudi ovrednotiti.
Predvideni študijski rezultati:
Znanje in razumevanje:
– pomena in metod zgodovine idej
– poglavitnih smeri in mislecev v zgodovini filozofske in teološke misli na Slovenskem
– vpliva filozofske in teološke misli na Slovenskem na kulturni in širši družbeni razvoj
– pomena filozofske in teološke misli na Slovenskem za evropski kulturni prostor
Metode poučevanja in učenja:
- Predavanja
- Razprava
- Individualno (raziskovalno) delo študentov
Načini ocenjevanja:
Seminarska naloga in predstavitev 50%
Pisni izpit 50%