Miti in popularna kultura
Vrsta predmeta
Študijski program in stopnja
Jezik poučevanja
slovenščina
Predavanja | Seminar | Vaje | Druge oblike študija | Samostojno delo | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
30 | 30 | 65 | 5 |
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:
Ni predvidenih posebnih pogojev.
Vsebina
Predmet je osredotočen na mite in popularno kulturo s posebnim interesom za primer Slovenije. Tako obravnava popularno kulturo na Slovenskem – kontekste, vplive, tokove, specifike, kot se kažejo v filmu, televiziji, glasbi, v mladinskih gibanjih, oglaševanju, oblikovanju ipd. V tej zvezi je posvečen konstrukciji in reprezentaciji (vsakdanjih) mitov, še zlasti takšnih, ki so povezani s konsolidacijo nacionalne identitete.
Predmet je prav tako posvečen vprašanju popularne kulture kot mesta odporništva oz. kritike do dominantnih mitov.
Predmet predstavlja teoretska izhodišča za razumevanje popularne kulture. Pri tem je osredotočen na tri glavne vidike ukvarjanja s popularno kulturo: 1. kaj oziroma kdo določa popularno kulturo. 2. vpliv komercializacije in industrializacije na popularno kulturo. 3. ideološka vloga popularne kulture.
Predmet obravnava odnos med reprezentiranjem v popularni kulturi in generiranjem vsakodnevnih kulturnih praks in mitov, in sicer z ozirom na simbolno moč in ekonomske sile. Tako sledi analizi popularnega proizvoda po principu: 1. kako je proizvod prikazan (reprezentiran), 2. katere družbene identitete so z njim povezane, 3. kako je proizveden, 4. kako se troši (konzumira, uporablja) in 5. kateri mehanizmi regulirajo njegovo distribucijo in uporabo.
Na osnovi semiološke in diskurzivne analize predmet obravnava generiranje sodobnih mitov skozi popularno kulturo.
Cilji in kompetence:
Študent/ka razume pomembnost vloge popularne kulture v sodobni družbi, zaveda se njene izjemne simbolne moči. Pridobi teoretska orodja za analizo popularnih proizvodov, razumevanje dela reprezentacije in njene vloge pri tvorjenju vsakdanjih kulturnih praks in mitov. Razume kompleksnost odnosa med popularno kulturo in ekonomskimi silami.
Študent/ka je sposoben/sposobna prepoznavati in analizirati (sodobne) mite in razumeti njihov pomen za družbo, zlasti za družbeno-povezane identitete.
Študent/ka razvije občutljivost za kritično obravnavo medijsko-kulturnih fenomenov in si s tem poveča možnosti za zaposlitev in nadaljnje izobraževanje.
Na ta način bo študent/ka pridobil/a nujno potrebne humanistične in družboslovne kompetence za uspešno delovanje na političnem, gospodarskem, novinarskem, pedagoškem, znanstvenem in drugih aktualnih operativnih področjih.
Predvideni študijski rezultati:
Predmet je interdisciplinaren in pokriva področja kulturnih študijev, semiologije, komunikologije, medijskih študijev in filozofije kulture.
Študent/ka se seznani s temeljnimi opredelitvami in značilnostmi popularne kulture ter ključnimi teoretskimi obravnavami popularne kulture. Popularno kulturo razume v kontekstu družbeno-zgodovinskega razvoja. Zna misliti vlogo popularne kulture pri tvorjenju vsakdanjih kulturnih praks in mitov. Sposoben/sposobna je umestiti posamične proizvode popularne kulture v kontekst sodobne družbe.
Študent/ka razume konstrukcijo in delovanje mitov, zlasti prek utrditve v popularni kulturi.
Metode poučevanja in učenja:
Oblike dela vključujejo frontalno obliko poučevanja in samostojno delo študentov.
Metode dela obsegajo razlago, razgovor/ diskusijo/debato, proučevanje primera, terenske vaje in vključevanje gostov iz prakse.
Načini ocenjevanja:
Študent/ka opravi tri obveznosti:
- Izpit 50%
- Seminarska naloga v obsegu od 1500 do 2000 besed. Vrednotenje oddanih nalog sloni na naslednjih kriterijih: 40%
- trud (predelano branje, raziskovanje, načrtovanje).
- utemeljenost in verodostojnost podatkov,
- natančnost in strokovnost njihove obdelave,
- teoretska podlaga zaključkov in prenos ugotovitev,
- izvirnost interpretacije,
- iniciativnost,
- strukturiranost besedila in jezikovna korektnost,
- ustreznost virov in citatov.
Sestavni del ocene oddanega dela je tudi predstavitev njegove vsebine študijski skupini.
Aktivno sodelovanje v delavnici, v panelu in diskusiji. 10%