Slovenski jezik in književnost
Vrsta predmeta
Študijski program in stopnja
Jezik poučevanja
slovenščina
Predavanja | Seminar | Vaje | Druge oblike študija | Samostojno delo | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
30 | 30 | 65 | 5 |
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:
Izpolnjeni vpisni pogoji za aktualen semester.
Vsebina
Predmet Slovenski jezik in slovenska književnost v središče pozornosti postavlja pripovedovanje zgodb z vidika jezika, zgodovine književnosti in literarne teorije. Pripovedovanje zgodb je v sodobni družbi utemeljeno ne le kot književni pojem, temveč tudi kot sredstvo za doseganje najrazličnejših družbenih ciljev, kot so privabljanje turistov, vzbujanje interesa v procesu izobraževanja, oglaševanje in prodaja izdelkov ali kreiranje novih izdelkov kulturnih in kreativnih industrij.
V okviru predmeta bodo potekali predavanja in seminarji. Na predavanjih bodo študentje pridobili poglobljeno znanje s področij pravopisa, literarne zgodovine in literarne teorije, na seminarjih pa bodo svoje znanje poglobili in aplicirali tudi na ustvarjalno pisanje novih zgodb in ustreznih besedilnih vrst oz. zvrsti v raznovrstne namene.
Vsebina bo podana v naslednjih glavnih sklopih:
- Pravopis
1.1 Raba velikih in malih črk
1.2 Prevzete besede in besedne zveze
1.3 Raba ločil
1.4 Pisanje skupaj oz. narazen
1.5 Glasoslovje
1.6 Oblikoslovje
1.7 Besedotvorje
1.8 Zvrstnost
- Velike zgodbe slovenske književnosti
2.1 Osnovni literarnoteoretični pojmi
2.2 Pregled obdobij in ustvarjalcev slovenske književnosti
2.3 Velike zgodbe slovenske književnosti od romantike do sodobne književnosti
2.4 Pregled slovenskega ljudskega slovstva
2.5 Velike zgodbe slovenskega ljudskega slovstva
2.6 Literarnoteoretična analiza besedil
- Pripovedovanje zgodb
3.1 Slogovni postopki
3.2 Literarne vrste in zvrsti
3.3 Lirika, epika, dramatika
3.4 Zgodba v pesniških zvrsteh
3.5 Zgodba v proznih zvrsteh
3.6 Zgodba v dramskih zvrsteh
3.7 Pripovedovanje zgodb v oglaševanju
3.8 Pripovedovanje zgodb v turizmu
3.9 Pripovedovanje zgodb v kulturnih in kreativnih industrijah
3.10 Kreativno pisanje
Cilji in kompetence:
Glavni cilj predmeta je seznaniti študente s temeljnimi pojmi slovenskega jezika in slovenske književnosti, ki jih bodo lahko uporabili pri pripovedovanju zgodb v kulturnih in kreativnih industrijah, s poudarkom na oglaševanju in turizmu.
Drugi cilji:
- študente poglobljeno pravopisno opismeniti;
- pregledno prikazati slovensko književnost in ljudsko slovstvo;
- predstaviti največje zgodbe slovenskega ljudskega slovstva in umetne književnosti od romantike do sodobnosti;
- seznaniti študente s temeljnimi literarnoteoretičnimi pojmi in postopki kreativnega pisanja;
- študentom približati uporabo pripovedovanja zgodb v kulturnih in kreativnih industrijah.
Z izpolnjevanjem zastavljenih ciljev bodo študenti pridobili kompetence, ki jih bodo lahko uporabili na trgu dela:
- podrobno poznavanje in ustrezna uporaba pravopisnih pravil slovenskega jezika;
- pregledno poznavanje slovenske književnosti in ljudskega slovstva;
- prepoznavanje in vsebinska analiza zgodb slovenske književnosti in ljudskega slovstva;
- poznavanje, analiza in samostojna ustvarjalna uporaba slogovnih postopkov, literarnih zvrsti, metrike, pesniških sredstev in drugih literarnoteoretičnih pojmov;
- zmožnost suverenega pripovedovanja zgodb ob izbrani temi in snovi v ustrezni literarnoteoretični obliki z uporabo določenih slogovnih postopkov in pesniških sredstev;
- zmožnost analitičnega in kritičnega pristopa k uporabi zgodb v kulturnih in kreativnih industrijah;
- zmožnost poustvarjanja zgodb v novih okvirih (kulturne in kreativne industrije s poudarkom na oglaševanju in turizmu).
Predvideni študijski rezultati:
Znanje in razumevanje:
Po opravljenih obveznostih in izpitu bo študent sposoben izkazati podrobno poznavanje:
- pravopisnih pravil slovenskega jezika;
- obdobij, smeri in ustvarjalcev slovenske književnosti;
- temeljnih zgodb v slovenski književnosti in slovenskem ljudskem slovstvu ter njihovega nadaljnjega poustvarjanja;
- literarnih vrst, zvrsti, pesniških sredstev, metrike idr. literarnoteoretičnih pojmov.
Študent bo sposoben pridobljeno znanje uporabiti in nadgraditi v lastnem raziskovalnem delu.
Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
- Sposobnost interdisciplinarnega povezovanja in vključevanja pridobljenih znanj v kontekst sodobne družbe;
- sposobnost poglobljenega branja oz. poslušanja zgodb;
- sposobnost kritičnega sprejemanja zgodb in njihove aplikacije v kulturnih in kreativnih industrijah;
- sposobnost prepoznavanja uporabe zgodb v komercialne namene;
- sposobnost ločevanja kvalitetnih in nekvalitetnih besedil;
- sposobnost tvorjenja pravopisno, besedilnovrstno in situacijsko ustreznega besedila;
- uspešna uporaba pripovedovanja zgodb v kontekstu turizma in oglaševanja;
- sposobnost suverenega pisnega in ustnega predajanja znanja v učnem procesu s poudarkom na aktualizaciji, kritičnem mišljenju in kreativnih rešitvah.
Metode poučevanja in učenja:
Predavanja bodo potekala frontalno z aktivnim vključevanjem študentov v pedagoški proces. Na seminarje se bodo študentje pripravili z opravljanjem vnaprej določenih domačih nalog, kot so pisanje samostojnih besedil, učni listi, analiza strokovne in znanstvene literature, branje literarnih besedil, terensko raziskovanje ljudskega slovstva, analiza praktičnih primerov besedil, analiza filmov, oglasov, filmskih predstav itd. Na podlagi opravljenih nalog študentov se bodo na seminarjih znanja in kompetence študentov nadgradila in poglobila v obliki timskih, samostojnih ali frontalnih oblik pouka. Študentje bodo seminarske naloge oddali v pisni obliki.
Načini ocenjevanja:
Način:
- sodelovanje na seminarjih, 20%
- projektna naloga, 40%
- pisni izpit, 40%
Aktivno sodelovanje na seminarjih z opravljanjem domačih nalog in izkazovanjem sposobnosti analitičnega ter kritičnega razmišljanja in reševanja problemov: do 20 točk.
Projektna naloga (poznavanje izbrane teme in izvirnost pri uporabi snovi, uporaba ustreznih in kvalitetnih slogovnih postopkov, sposobnost reševanja problemov in apliciranja znanja v konkretni družbeni situaciji, pravopisna pravilnost pisnega izdelka): do 40 točk.
Pisni izpit (poznavanje predpisane literature in sposobnost interdisciplinarnega ter kritičnega razmišljanja): do 40 točk.