Upravljanje različnosti: etnična raznolikost v Sloveniji in Evropi
Vrsta predmeta
Študijski program in stopnja
Jezik poučevanja
slovenščina
Predavanja | Seminar | Vaje | Druge oblike študija | Samostojno delo | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
40 | 30 | 80 | 6 |
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:
Študent mora biti vpisan v študijski program ter znati slovensko in angleško, pri predmetu pa mora izkazati:
- aktivno sodelovanje na predavanjih in vajah,
- sposobnost za individualno delo,
- ustrezno poznavanje teorije in študijske literature.
Vsebina
Pluralnost, vključno z etnično pluralnostjo, je ena temeljnih značilnosti vseh sodobnih družb, pa tudi vseh večjih sistemov v njih. Realnost je popolnoma različna od tradicionalnih modelov in konceptov, ki so družbe in sisteme v njih pojmovali kot nekonfliktne, notranje homogene in enotne ter simetrične. Konflikti so v pluralnih družbah normalni pojavi in stanje; so posledica obstoja različnosti, zlasti pa izraz različnih in včasih konfliktnih interesov. Zato je pomembna naloga pluralnih družb in sistemov, da razvijejo takšne sisteme in modele organiziranja in upravljanja, ki bodo omogočali izražanje, sožitje, usklajevanje, preobražanje in približevanje, pa tudi sočasno uresničevanje različnih interesov. Pri tem je potrebno upoštevati, da so te družbe in večji sistemi notranje raznoliki, pogosto nehomogeni in praviloma asimetrični, tako da enostavne in simetrične rešitve in modeli pogosto ne morejo razrešiti problemov; nasprotno – včasih so prav enostavne in simetrične rešitve, pristopi in modeli, ki zanemarjajo obstoječo realnost, celo vzrok za konflikte in njihovo zaostrovanje. Upravljanje različnosti pa se ne ukvarja zgolj s preprečevanjem, zgodnjim zaznavanjem, upravljanjem in razreševanjem obstoječih in potencialnih konfliktov, ampak poskuša z razvojem človeških in institucionalnih potencialov in virov, ustvariti okolja, ki bodo zmanjševala možnost in verjetnost zaostrovanja konfliktov in zagotavljala dolgoročno stabilnost in varnost, hkrati pa bodo spodbujala sodelovanje in ustvarjalnost tako posameznikov kot različnih skupnosti (skupin).
Cilji in kompetence:
Cilj predmeta je seznaniti študent(k)e s pojavi, koncepti in teorijami etničnosti, z varstvom manjšin ter etničnimi in manjšinskimi politikami, s slovenskim etničnim in kulturnim prostorom, mejami in njihovimi družbenimi funkcijami, z etnično pluralnostjo in manjšinami v Sloveniji ter s slovenskimi manjšinami v sosednjih državah in v diaspori ter jih usposobiti za uporabo teh konceptov in teoretičnih okvirov ter metodoloških pristopov in metod pri analizi (med)etničnih odnosov in položaja manjšin v posameznih okoljih ter pri strokovnem delu na teh področjih.
Temeljna teoretska in metodološka znanja, ki jih študent(ka) pridobi omogočajo učinkovito analitično, raziskovalno in svetovalno delo v javnih in privatnih institucijah in organizacijah ter mednarodnih organizacijah – zlasti tistih, ki se ukvarjajo z etničnimi, manjšinskimi in migracijskimi politikami ter z vključevanjem in integracijo manjšinskih in migrantskih skupnosti ter njihovih pripadnikov. Ključne pridobljene kompetence so:
- teoretska, praktična in metodološka znanja in veščine ter usposobljenost za samostojno strokovno, svetovalno in raziskovalno delo ter delo v ekipah,
- usposobljenost za analizo in sintezo ter kritičen odnos do virov, teorije, dejanske situacije in razvojnih procesov,
- sposobnost individualnega in timskega dela in zlasti raziskovalnega dela,
- prispevek k boljši tolerantnosti in vključenosti, itd.
Predvideni študijski rezultati:
Znanje in razumevanje:
Študent pridobi znanja, ki omogočajo razumevanje pojavov, konceptov in teorij etničnosti, varstva manjšin ter etničnih in manjšinskih politik, slovenskega etničnega in kulturnega prostora, mej in njihovih družbenih funkcij, z etnične pluralnosti in manjšini v Sloveniji ter slovenskih manjšin v sosednjih državah in v diaspori ter se usposobi za analizo, strokovno in raziskovalno delo na teh področjih v praktičnih situacijah.
Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
Z ustrezno uporabo teoretičnih podlag in praktičnih primerov študentje razvijejo potrebna znanja in veščine za delo, ki omogočajo razumevanje etničnosti, etnične pluralnosti, manjšinskosti, manjšinskih pravic in manjšinskega varstva, slovenstva ter slovenskega etničnega in kulturnega prostora, etničnih, manjšinskih in migracijskih politik, itd.
Metode poučevanja in učenja:
- Predavanja
- Delo po skupinah in vaje
- Individualno (raziskovalno) delo študentov
- Seminarske naloge in predstavitve
- Konzultacije z nosilcema
Načini ocenjevanja:
Sodelovanje pri predmetu 10%
Seminarska naloga in predstavitev 30%
Pisni, po potrebi tudi ustni, izpit 60%