Zgodovina Slovencev in obča zgodovina do 18. stoletja
Vrsta predmeta
Študijski program in stopnja
Jezik poučevanja
slovenščina
Predavanja | Seminar | Vaje | Druge oblike študija | Samostojno delo | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
50 | 30 | 95 | 7 |
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:
Gradivo bo dostopno v obliki predavanj PPT iz predavanj oziroma izročki iz predavanj. Izbrana literatura bo dostopna v spletni učilnici ali posredovana na skupinski elektronski poštni naslov. Dodatna in izbirna literatura za skupinske in individualne seminarske naloge bo predlagana na konzultacijah s predavateljem, dostopno v knjižnicah.
Iz PPT predavanj bo izoblikovana skripta za interno uporabo.
Vsebina
Pri predmetu Zgodovina Slovencev in obča zgodovina do 18. stoletja se bodo študentje seznanili z vzporedno obravnavo zgodovinskega razvoja kultur in civilizacij od njihovega prazgodovinskega začetka do konca 18. stoletja, z večjim poudarkom na srednjeveški in novoveški dobi. Pri seznanjanju s temeljnimi oziroma ključnimi zgodovinskimi dogodki, tako v slovenskem kot svetovnem merilu, bodo študentje pridobili znanja tako z makro kot mikro perspektive kronološkega dogajanja. Na predavanjih bodo študentje pridobili splošno znanje, ki ga bodo na vajah razširili na podlagi izbranih zgodovinskih (svetovnih in slovenskih tem), ter na tej osnovi izdelali skupinsko seminarsko nalogo in krajšo individualno avtentično nalogo na izbrano zgodovinsko problematiko, upoštevajoč komparativni pristop med svetovnim in slovenskim kronološkim zgodovinskim razvojem.
Obča zgodovina | Zgodovina Slovencev | ||||||||||||||||
Stare civilizacije
Kultura Razvoj pisav Filozofski in verski spisi zgodnih civilizacij Miti in epi
|
Doba starih kultur
|
||||||||||||||||
Pozna antika in zgodnji srednji vek
Kultura Antično zgodovinopisje Rimsko pesništvo Krščanski verski teksti in misijonarji kot opismenjevalci
|
Pozna antika in zgodnji srednji vek
Kultura: Brižinski spomeniki In rokopisi s cerkveno vsebino (Celovški, Stiški, Starogorski, škofjeloški)
|
||||||||||||||||
Visoki srednji vek
Kultura: Trubadurstvo Viteški romani Evropski junaški epi Razvoj srednjeveške sakralne dramatike Italijanski Sladki novi stil Samostanski skriptoriji kot centri umetnosti in znanosti Različni stili latinske pisave
|
Visoki srednji vek
Kultura: Cerkvena arhitekturna umetnost in mobilnost umetnikov
|
||||||||||||||||
Pozni srednji vek
Kultura: Humanizem in renesansa v Evropi prodor ljudskih jezikov v kulturo, umetnost in znanost
|
Pozni srednji vek
|
||||||||||||||||
Novi vek
Kultura: Reformacija, protireformacija, barok in razsvetljenstvo Zametki sodobnih znanosti
|
Novi vek
Kultura: Reformacija: Trubar, Bohorič, Krelj, Dalmatin Protireformacija: Hren Barok: Janez Svetokriškega, J. V. Valvasor, Romuald Štandreški Razsvetljenstvo: Zois, Linhart, Pohlin, Valvasor, Vodnik, Küzmič, Japelj, Košič
|
Cilji in kompetence:
Študentje se bodo:
- seznanili s komparativno obravnavo svetovne in slovenske zgodovine od najstarejših kultur do 18. Stoletja
- seznanili se bodo z izbranimi temami in ključnimi dogodki, ki so prispevali k različnim preobratom v zgodovinskem dogajanju
- sodelovali v diskusijah na podlagi komparativnega pristopa obravnave zgodovinskega dogajanja v posameznem zgodovinskem obdobju
Predvideni študijski rezultati:
Znanje in razumevanje
- Na podlagi kronološkega komparativnega pristopa bodo pridobili široko sliko o zgodovinskem razvoju v izbranem zgodovinskem obdobju
- Znali bodo kronološko reproducirati pomembne zgodovinske dogodke
- Na podlagi izbrane problematike voditi diskusijo ali slediti diskusiji s komparativnim pristopom
- Na podlagi izbrane teme ali problematike izdelati skupinsko nalogo s komparativnim in interdisciplinarnim pristopom
- Sestavili avtentično seminarsko nalogo in jo zagovarjali pred kolegi
Metode poučevanja in učenja:
Učne oblike:
- Frontalna oblika poučevanja
- Delo v manjših skupinah
- Samostojno delo študentov
Učne metode:
- Razlaga
- Razgovor, diskusija, debata
- Delo z besedilom in viri
- IKT
- Proučevanje primera
Načini ocenjevanja:
Ustni izpit 30%
Esej na izbrano temo 15%
Kratka skupinska naloga 15%
Seminarska naloga 20%
Zagovor seminarske naloge 20%